PODSUMOWANIE OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO

„MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ  LITERATURY”

 PODSUMOWANIE OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

W roku szkolnym 2019 / 2020 dzieci z grupy IV wraz ze swoimi wychowawczyniami przystąpiły do udziału w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”.

Głównym celem projektu było rozwijanie i promowanie czytelnictwa wśród dzieci. Całą akcję rozpoczęłyśmy w październiku 2019 roku. Dzieci wspólnie wybrały maskotkę pomocnika „Misia”, który zaopatrzony w dziennik podróży przebywał w domu przedszkolaka przez jeden lub dwa dni. Zadaniem dzieci było wspólne z rodzicami poczytanie misiowi bajek, opowiadań oraz wykonanie rysunku do zamieszczonego przez rodzica wpisu tytułu przeczytanego  utworu. Powstał w ten sposób piękny i kolorowy album.

Wraz z Misiem w ciągu roku realizowałyśmy poszczególne moduły projektu:

  • Czytające przedszkolaki – czytanie w domu i przedszkoluprezentacja dzieciom utworów polskich pisarzy i poetów, stworzenie „Misiowego Kącika Wymiany Książek”.
  • Misiowy wolontariat – kształtowanie wrażliwości społecznej i odpowiedzialności za otaczający świat, działania na rzecz pomocy potrzebującym.
  • Dzień Pluszowego Misia – wspólne obchody Dnia Pluszowego Misia w duchu rozwijania czytelnictwa, zabawy czytelnicze.
  • Bezpieczni z Małym Misiem – zajęcia i zabawy oraz działania na rzecz bezpieczeństwa we współpracy z instytucjami: policją, strażą pożarną, ratownictwem medycznym itp.
  • Zmisiowany Dzień Matematyki – wspólne obchody Dnia Matematyki, tworzenie opowieści matematycznych z wykorzystaniem wspólnie wykonanych misiowych liczmanów.
  • Mały Miś i prawa dziecka – zajęcia i zabawy utrwalenie prawa dziecka oraz wartości kształtujących postawy obywatelskie.
  • Mali przedsiębiorcy! – działania na rzecz przedsiębiorczości najmłodszych np. wykonanie skarbonek na oszczędności.

Udział w projekcie przyczynił się w dużym stopniu do rozwoju dzieci, a także do doskonalenia pracy własnej nauczycieli. Wymagał zaangażowania i naszych dodatkowych działań. Dzieci na miarę swoich możliwości, planowały, dzieliły się zadaniami, pozyskiwały rodziców do współpracy, przygotowały plakaty. Zaangażowanie rodziców, którzy czytali dzieciom również w przedszkolu rozbudził pasję do słuchania czytanych bajek i opowiadań, przyczynił się do kształtowania właściwych nawyków czytelniczych u dzieci a ponadto uczył postawy otwartości na świat. W ramach projektu odwiedzali nas także uczniowie, pracownicy biblioteki i inni goście.

Efekt końcowy naszych działań to uzyskanie CERTYFIKATU WZOROWEJ PLACÓWKI 😊

 

 

 

Skip to content